Прозорість та відкритість закладу
Звіт директора ЗДО «Сонечко» перед педагогічним колективом батьками та громадськістю про свою діяльність у 2021-2022 навчальному році.
Відповідно до наказу МОН України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28.01.2005 р. №55 керівники дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів щорічно після завершення навчального року звітують перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радами закладу про виконану роботу за навчальний рік.
Мета звітування:
Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно – громадської системи управління закладом освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.
Відповідно до пункту 3 Примірного положення завданнями звітування є:
- Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління закладом дошкільної освіти.
- Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом дошкільної освіти.
Як директор, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом закладу, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, Положенням про заклад дошкільної освіти, посадовими обов’язками, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника.
ЗДО здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
- Конституції України
- Закону України “Про дошкільну освіту”
- Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція0
- Закону України “Про охорону праці”
- Закону України “Про цивільну оборону”
- Закону України “Про дорожній рух”
- Закону України “Про відпустки”
- Кодексу Законів Про працю
- Програми виховання та навчання дітей від двох до семи років «Дитина» ( нова редакція) та річного плану роботи, який складається на навчальний рік.
Напрямок роботи закладу – розвиток творчих здібностей дошкільників.
Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.
Головною метою роботи ЗДО «Сонечко» є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.
Діяльність керівника направлена на вирішення освітніх, методичних,адміністративних, фінансових та господарських завдань.
Заклад дошкільної освіти «Сонечко» знаходиться у комунальній власності Агрономічної сільської ради з функціонуванням 4 груп - 1 групи раннього віку та 3 груп дошкільного віку.
Режим роботи закладу з 7.30 – до 18.00 ( 10.5 год.) годин з п’ятиденним робочим тижнем.
Заклад має типове приміщення, за проектною потужністю розрахований на 90місць.
Групові приміщення ЗДО забезпечені необхідними меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям. Є кабінет психолога, медичний кабінет, прогулянкові майданчики для кожної вікової групи, спортивний майданчик. Музичної та спортивної зали в закладі немає.
Навчальний рік у ЗДО зазвичай розпочинається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. Однак цьогоріч, у зв’язку з російською військовою агресією, на підставі Указу президента від 24.02.2022р.№ 64/ 2022 « Про введення воєнного стану в Україні», відповідних наказів відділу освіти, з метою ефективного та раціонального використання фінансових, енергетичних і людських ресурсів, збереження життя, здоров'я дітей та працівників, з березня 2022р. роботу ЗДО «Сонечко» було призупинено та оголошено простій.
Педагогічні працівники та увесь обслуговуючий персонал, з березня до кінця травня були залучені до виконання технічної та господарської роботи в умовах воєнного стану. Влітку перебували у відпустках.
І. Персональний внесок керівника у підвищення рівня організації
освітньо-виховного процесу у навчальному закладі:
1.1.Вжиті директором заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку
Робота з дітьми, що неохоплені дошкільною освітою носила систематичний характер. Діти 5-річного віку на території обслуговування відвідують ЗДО «Сонечко» та дошкільні заклади м.Вінниці.
Соціально-педагогічний патронат сімей, котрі не відвідують дошкільний заклад розпочинається з роз’яснення нормативних документів та ознайомлення з роботою закладу щодо охоплення дітей дошкільною освітою.
Упродовж 2021– 2022н.р. в закладі функціонувала старша група, 28 вихованців, якої з 01 вересня 2022року пішли до школи. Хочеться відмітити роботу вихователів старшої групи Білюги А.М.., Норовило С.О. за якісну підготовку дітей до школи. Діагностика та опитування дітей старшого дошкільного віку показали гарну підготовку, ( високий рівень мають – 76% , достатній – 24%, низький – 0%. Читати вміють 96% дітей, знають букви- 100%. Результати опитування дітей, зрізи, заняття, співбесіди з малюками, перегляд поточних і контрольних занять, режимних моментів, огляди – конкурси виставок посібників до педрад свідчать, що в колективі працюють творчі, ініціативні педагоги, які використовують в своїй роботі найефективніші методи та прийоми для розвитку і виховання розумних, всебічно розвинутих дітей. Вихователі в своїй роботі використовують диференційований і індивідуальний підходи, показують вміння керувати колективом, володіють інноваційними технологіями навчання дошкільників.
1. Створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо
упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес
Організація методичної роботи ЗДО закладу, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій в освітньому процесі, згідно з концептуальними засадами програми розвитку дитини дошкільного віку регламентувалися річним планом закладу. Інновації є необхідними для ведення пошуку шляхів розв’язання проблем, наявних в дошкільній галузі; прагнення наших педагогів підвищити якість освітніх послуг, урізноманітнити їх, задовольняючи зростаючі з кожним роком запити окремих батьків а також для розумної конкуренції між дошкільними закладами. Колектив установи працює над реалізацією інновації «Морально-етичне виховання дошкільників на основі ідей В.Сухомлинського» з впровадженням в роботу з дітьми (ІІ етап). Педагоги презентували власні напрацювання з даної теми: дидактичні ігри, кросворди, бесіди, конспекти занять та фіксацію їх проведення у додатках до календарного планування (таблицях). Значна увага адміністрації установи приділялась спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію провідного завдання закладу: розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку. Ці домінуючі ідеї, викладені у Концепції розвитку дошкільного навчального закладу на 2018-2022р., підлягали обговоренню на методичних нарадах, педагогічних радах, під час індивідуальних і групових консультацій, на підставі чого здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів.
Відповідно розробленої програми «Обдарована дитина», передбачено організацію роботи творчих майстерень за різними напрямками по групах: група раннього віку (вихователь Норовило С.О.) – «У світі кольору та форми» (сенсорний розвиток), Паламарчук Н.М. - «Навчання дітей раннього читання за методикою Л.Шелестової», Беседіна І.В. – «Сонячні промінці» (театральна дяльність), Бондар Н.М. – «Палітра» (образотворча діяльність),Демчук А.Д.- «Пошуково-дослідницька робота».
Окремо кожен педагог працює над упровадженням різних інновацій: «Національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку засобами українського музичного фольклору» (муз.кер. Соколова), «Кольоротерапія, як одна із різноманітних та профілактичних технологій інноваційного характеру» (вих.. Бондар Н.М.), «Алгоритм організації театральної діяльності з дошкільниками на різних вікових етапах» (вих. Беседіна І.В.) «Розвивальне читання Л.Шелестової»( вих.Паламарчук Н.М.). Вихователі Білюга А.М. та Норовило С.О. працюють над «Логіко-математичним розвитком дошкільників засобами інноваційної технології «Палички Кюізенера» «Танграм» та « Блоки Дьєнеша»
Змістовними, наповненими, цікавими були педагогічні ради: в грудні 2021р. «Впровадження інклюзивної освіти та збереження і зміцнення здоров'я дошкільників», в лютому 2022р. «Афлотот- програма фінансової соціалізації особистості дитини».
Слід відмітити, що адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів: І раз на 5 років педагогічний склад проходить курси підвищення кваліфікації у Комунальному закладі вищої освіти « Вінницька академія безперервної освіти» та атестацію на відповідність займаній посаді. Актуальним питанням методичної роботи в закладі є заслуховування творчих звітів педагогів, що атестуються. Під час звіту педагоги демонструють колегам цікавий матеріал, над яким працювали упродовж п’яти років міжатестаційного періоду, діляться досвідом, набутими знаннями, новими досягненнями .
В 2021-2022 н.р. атестувались двоє педагогів: Беседіна І.В., вихователь - методист та Корічук С.М., практичний психолог,соціальний педагог.
За результатами атестації вихователю- методисту Беседіній І.В. присвоєно кваліфікаційну категорію « спеціаліст ІІ категорії», Корічук С.М., практичному психологу - « спеціаліст І категорії»,соціальний педагог підтверджено кваліфікаційну категорію « спеціаліст».
Згідно річного плану роботи на 2021- 2022н.р.,з метою підвищення фахового рівня вихователів було заплановано проведенняі відкритих заняття у формі колективних переглядів для всіх категорій педпрацівників. Однак, в зв’язку з призупиненням освітнього процесу в період воєнного стану, було проведено заходи до лютого 2022р.
- Бондар Н.М. - інтегроване заняття «Різнобарвна осінь» (ІІ молодша група, жовтень )
- Соколова Т.В., музичний керівник, музичне заняття «Зимова казка» (старша група , січень)
- Паламарчук Н.М. - інтегроване заняття « Веселий сніговичок» ( І молодша група, грудень)
- Норовило С.О. - інтегроване заняття дитина в сенсорно-пізнавальному просторі « В гості Афлотунчик завітав» (старша група, листопад) .
Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в закладі функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів які працюють в закладі та батьків, діти яких відвідують наш заклад.
Педагогам надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, використання кращого досвіду вихователів садка, району, міста, проходження курсів підвищення кваліфікації.
ІІ. Вжиті керівником заходи щодо зміцнення та модернізації
матеріально-технічної бази ЗДО
Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази навчального закладу – є одним із провідних напрямків роботи директора. В зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій у навчальний процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичними підписними виданням, сучасним дидактичним матеріалом. У 2021/2022 навчальному році методичний кабінет поповнився різноманітним наочно – дидактичним матеріалом, науковою, навчально – методичною літературою, іграшками, атрибутами, аудіо та відео записами. Педагогічний колектив має змогу здійснювати переорієнтацію всього освітньо-виховного процесу з навчального на розвивальний. Вихователі володіють ІІК та використовують ІКТ, користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів закладу,району, міста та України.
ІІІ. Залучення додаткових джерел фінансування
Залучення додаткових джерел фінансування закладу зазвичай відбувається за рахунок добровільних внесків батьків та коштів Агрономічної сільської ради. Однак, у зв’язку з запровадженням воєнного стану та простоєм закладу, залучення додаткових джерел фінансування упродовж 2021/2022н.р. не відбувалося. В березні 2022р. , коли виникла велика потреба у безперервному пранні постільної білизни для тимчасово переміщених осіб, за сприяння Агрономічної сільської ради було придбано ще одну пральну машинку WHIRLPOOL, вартістю 11301, 56. Відділом освіти для роботи бухгалтера було передано системний блок - 4172грн., монітор - 1657,50 грн., джерело безперервного живлення - 812. 50. Загальна сума - 6642 грн.
За бюджетні кошти в 2021-2022 навчальному році куплено:
Ноутбук -17890 грн.
Принтер - 6000грн.
Канцтовари - 13139.50 грн.
Миючі та дезінфікуючі засоби -7986,50грн.
ІV. Вжиті заходи щодо забезпечення навчального закладу
кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки
Педагогічний процес у закладі дошкільної освіти «Сонечко» забезпечують 9 кваліфікованих спеціалістів: директор, вихователь-методист, практичний психолог, музичний керівник, 6 вихователів.
З них мають:
з вищою освітою – 6 педагогів,
з неповною вищою – 3 педагоги,
Кваліфікаційні категорії:
«Спеціаліст вищої категорії» – 1 педагог
«Спеціаліст І категорії» – 2 педагоги
«Спеціаліст ІІ категорії» – 3 педагоги
«Спеціаліст» - 3 педагоги.
Нові проблеми в системі дошкільної освіти вимагають змін мислення педагогів ЗДО. Адже саме робота за програмою виховання та навчання дітей від двох до семи років «Дитина»( нова редакція 2020р.) формує соціальне замовлення на тип вихователя, який зміг би взяти на себе ініціативу щодо перебудови освітньо – виховного процесу, трансформуючи його в межах нової моделі дошкільної освіти. Ця перебудова неможлива без ґрунтовної та якісної самоосвіти.
V. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я дітей та педагогічних працівників:
5.1. Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування дітей і педагогічних працівників.
Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування в дошкільному навчальному закладі ведеться відповідно статті 35 закону України «Про дошкільну освіту», Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. № 298/227 а також спільному Наказу МОН молоді та спорту України та Міністерству охорони здоров’я України від 26.02.2013 року № 202/165 «Про затвердження Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»
Відповідно до штатного розпису, дошкільний навчальний заклад повністю укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування. Стан матеріально – технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень, задовільний, у достатній кількості є кухонне обладнання, посуд.
Постійний контроль за правильною організацією харчування дітей здійснює директор. Зауваження та відмітки про їх усунення фіксуються в картах контролю та в діловому щоденнику керівника. Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструється медсестрою в «Журналі обліку виконання норм харчування». На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз, а кожні 15-17 днів проводиться корекція харчування на останні дні місяця. Якість ведення документації на харчоблоці та в коморі підтверджується відсутністю зауважень контролюючих органів.
За поточний навчальний рік представниками Держпродспоживслужби 1 раз проводилась перевірка, значних порушень виявлено не було, про що свідчить акт.
Організація харчування здійснювалась відповідно до перспективного меню, меню розкладів, які затверджувалися щоденно, денного меню із зазначенням кожної страви, які своєчасно завірялися керівником і медичними працівника, вивішувалися поруч з вікном видачі страв з харчоблоку та в інформаційних куточках кожної групи.
Щоденно здійснювався контроль за дотриманням санітарно гігієнічного режиму на харчоблоці, за технологією приготування страв з боку директора та сестри медичної Зборовської Ю.М.
Питання організації харчування розглядались на групових батьківських зборах, на яких педагоги знайомили батьків з тим, як організувати раціональне, збалансоване, різноманітне харчування та який вплив воно має на фізичний та розумовий розвиток дітей.
Продукти харчування та продовольчої сировини упродовж 2021-2022 року постачались ПП «Ремекс», ФОП Пилипчук І.І ПАТ « Концерн Хлібпром».
Згідно рішення № 1270 16 сесії 8 скликання Агрономічної сільської ради від 25 листопада 2022 року « Про встановлення розміру вартості харчування ба батьківської плати за харчування дітей у закладах ї освіти Агрономічної територіальної громади у 2022 році » та нової редакції Порядку організації харчування у закладах загальної середньої та дошкільної освіти Агрономічної сільської ради у 2021р) , затвердженого рішенням 6 сесії 8 скликання Агрономічної сільської ради від 28.01.2021р.,враховуючи обраховану середню вартість харчування однієї дитини в день при триразовому харчуванні та 80 % виконанні норм встановлено вартість харчування для дітей віком до 4 років – 40.00грн. в день, дітям від 4 до 6(7) років - 55.00 грн. в день. Відповідно, розмір батьківської плати, що не перевищує 40% від вартості харчування одного дітодня: 16.00 грн. в день для дітей віком від 1 до 4р. , 22.00 грн. в день для дітей віком від 4 до 6(7) років.
Вцілому за півроку( вересень- лютий) середній показник виконання норм харчування по закладу - 78%.
Розроблена документація по впровадженню HACCP (ХАССП)- аналіз ризиків і критичні контрольні точки. Це система ідентифікації, оцінки і управління небезпечними чинниками,що впливають на харчову продукцію. Система ХАССП включає в себе перелік документів, процедури впроваджені на виробництві, і ресурси необхідні для роботи системи. ХАССП встановлює контрольні точки у всіх критичних зонах, які можуть вплинути на безпеку харчової продукції. Головна мета ХАССП робити харчову продукцію безпечною для споживача.
5.2. Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.
Упродовж 2021- 2022н.р. заклад продовжував працювати в умовах карантину. На виконання вимог постанов Кабінету Міністрів України та Міністерства охорони здоров'я «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», постанови Головного державного санітарного лікаря України від 22 серпня 2020 року № 50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19 )», Тимчасового порядку організації роботи та прийому дітей до дошкільного навчального закладу « Сонечко» на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби», затвердженого рішенням виконкому Агрономічної сільської ради від 27.08.2020р. № 150 та з метою належного функціонування закладу освіти в умовах адаптивного карантину, забезпечувалося неухильне дотримання працівниками закладу протиепiдемiологічних заходiв ,проводилася належна пiдготовка матерiально-технiчної, навчальної, iгрової та спортивно-розвивальної бази ЗДО (пiдготовка примiщень, iгрових i спортивних майданчикiв, медичного обладнання, придбання необхiдних засобiв для медичного обслуговування, проведення температурного скринiнry, дезiнфекцii, забезпечення засобами особистої гігієни та індивідуального захисту).
Допуск до роботи персоналу здійснювався за умови використання засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски ) після проведення термометрії безконтактним термометром. Працівники із ознаками гострого респіраторного захворювання або підвищеною температурою тіла понад 37.2 С на робоче місце не допускалися. Зазначу, що вакцинацію працівників проведено стовідсотково.
Було обмежено проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування закладів освіти – проведення засідань педагогічних рад) та обмежено кількість одночасного перебування дітей в групах з розрахунку можливості забезпечення належних протиепідемічних умов.
Прийом дітей проводився за наявності відповідної довідки закладу охорони здоров'я, в якому дитина перебуває під медичним наглядом, якщо відсутні медичні протипоказання для її перебування у цьому закладі, а також якщо їй проведено профілактичні щеплення згідно з календарем щеплень і вона не перебувала в контакті з хворими на інфекційні хвороби або бактеріоносіями (дітям, які не отримали профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, відвідування закладу не дозволялося).
Ранковий прийом та маршрути руху дітей проводились за графіком з визначеним інтервалом часу, забезпечивши ізоляцію однієї групи від іншої.
Дітям проводився 3разовий температурний скринінг, створювалися умови для максимального уникнення контактів з батьками вихованцiв, зроблено обмежувальнi мiтки мiнiмальноi вiдстанi, Заклад в повній мірі забезпечений мийними та дезінфікуючими засобами ( за бюджетні кошти).
Широкою була пpocвiтницька робота серед батьків, щодо встановлення обмежень та умов обслуговування, дотримання протиепідемічного режиму, правил перебування батькiв на території закладу.
Санітарно-освітня робота серед батьків проводиться через бюлетені, бесіди, консультації. Розроблено заходи спрямовані на адаптацію новоприбулих дітей, зниження захворюваності в осінній період, є план дій щодо забезпечення санітарно-гігієнічного та протиепідемічного благополуччя учасників навчально - виховного процесу також проводиться постійна роз’яснювальна робота серед батьків щодо ізоляції хворих дітей з дитячого колективу для швидшого їх одужання. Безпосередньо у групах проводиться консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей вдома та в умовах дитячого садка.
В ЗДО «Сонечко» забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки, не допускаються до роботи люди, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці. Всі працівники забезпечені соціальним страхуванням від нещасних випадків та професійних захворювань та отримують виплати з фонду соціального страхування за період тимчасової непрацездатності. На початку навчального року в закладі проведено атестацію робочих місць за умовами праці, згідно якої встановлено надбавки за шкідливі умови праці: кухарю - 12%, підсобному.кух.працівнику- 8 %, машиністу з прання білизни - 8 %. Весь технічний персонал забезпечений новим спецодягом.
На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», річного плану роботи на 2021- 2022н.р., упродовж навчального року мало було бути проведено Тиждень безпеки дитини» (травень 2022р.) та два «Тижні знань з основ безпеки життєдіяльності дитини»(жовтень 2021, квітень 2022 р.) однак, в зв’язку з перерваним війною навчальним роком, вдалося провести восени тільки один з них.
Основними цілями та завданнями Тижня.. було :
- вироблення у дітей дошкільного віку умінь і навичок захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій;
- формування та розвиток у дітей дошкільного віку високих морально-психологічних якостей: відваги, мужності, витримки, ініціативи і кмітливості, тощо ;
- удосконалення теоретичних знань і практичних навичок педпрацівників та працюючого персоналу закладу з питань захисту від наслідків надзвичайних ситуацій;
- поліпшення якості освітньо– виховної роботи в закладі з питань охорони життя, здоров’я та норм поведінки дітей під час надзвичайних ситуацій .
Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників виховного процесу ЗДО якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навиків безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки.
5.3. Надання соціальної підтримки та допомоги дітям сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей.
На виконання Закону України «Про охорону дитинства», листа МОНУ від 17.12.2008 р. №1/9-811 «Про здійснення соціально-педагогічного патронату» та з метою забезпечення реалізації прав дитини на соціальний захист в ЗДО здійснювався соціально-педагогічний патронат. Дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в закладі немає. Пільговим харчуванням забезпечено 16 дошкільників. З них 8 - це діти з багатодітних сімей, 7- дітей учасників бойових дій (АТО, ООС) , Всі вони мають 50 % знижку, одна дитина – інвалід дітей має 100% знижку.
5.5. Стан дитячого травматизму.
Робота педагогічного колективу та всіх робітників ДНЗ щодо профілактики дитячого травматизму спрямована на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі. Тому робота нашого дошкільного закладу з профілактики дитячого травматизму має такі завдання:
- поліпшення якості навчально – виховної роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;
- удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя;
- пропагування здорового способу життя серед дітей та батьків.
Упродовж 2021-2022н.р.випадків дитячого травматизму не зафіксовано.
VІ. Залучення педагогічної та батьківської громадськості
закладу до управління його діяльністю; співпраця з
громадськими організаціями
Адміністрацією та вихователями ЗДО, ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків у управлінні закладом. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовував для цього різні активні форми співпраці:
- Батьківські збори.
- Індивідуальні консультації різних спеціалістів.
- Проведення спільних виставок робіт батьків разом з дітьми.
- Залучення батьків до активної участі у проведення різноманітних дитячих свят та розваг.
VІІ. Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань
діяльності навчального закладу. Реагування керівника на
зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом,
батьками, представниками інших органів громадського
самоврядування
Два дн1 в тиждень: понеділок та четвер, я проводжу прийом громадян з особистих питань та з питань діяльності навчального закладу. На таких зустрічах я розглядаю пропозиції, зауваження, прохання викладені батьками, батьківським комітетом тощо, інформую управління освіти і науки про прийняті рішення, проводжу роботу з педагогічним та обслуговуючим персоналом стосовно питань, які виникають в ході розглядання звернень.
Але основним в нашій роботі є те, що заклад «Сонечко» прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.
Відповідно до кодексу законів про працю України та інших урядових та галузевих документів з питань трудового законодавства протягом 2021/2022 навчального року здійснювалась кадрова робота.
Так на початок року було проведено аналіз забезпечення закладу працівниками відповідно до штатного розпису, здійснена розстановка кадрів відповідно до спеціальності та освіти, щомісячно проводився аналіз наявності вакансій. Всі працівники були забезпечені посадовими інструкціями відповідно до функціональних обов’язків та своєчасно з ними ознайомлені. Упродовж навчального року звільнень за власним бажанням не було.
Відповідно до порядку оформлення на прийнятих на роботу працівників заведені особові справи, картка форми П-2 , трудові книжки.
Протягом року в закладі своєчасно видавалися накази з кадрових питань за встановленою індексацією та реєструвалися у відповідному журналі.
Відпустки надані працівникам всім одночасно в період літнього закриття закладу в зв’язку з відсутністю коштів на заміну.
Правила внутрішнього трудового розпорядку виконувалися всіма працівниками, зауважень щодо їх виконання та доган не було.
Всі розділи колективного договору дотримувалися, результати його виконання розглядалися на зборах трудового колективу. Питання кадрової роботи систематично розглядалися на нарадах при завідувачу та виробничих нарадах.
На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.20.1996 року №393 та інших нормативних документів, що регламентують діяльність органів місцевого самоуправління з питань звернень громадян, в закладі проводилась робота по забезпеченню реалізації гарантованого консультативного права громадян на звернення.
Всі надходження звернень, а це в основному консультування з приводу влаштування дітей в ЗДО, видача необхідних довідок, працевлаштування людей реєструвалися у відповідних журналах за встановленою формою, розподілялися за відповідною характеристикою. Хочу зазначити , що звернень надходило набагато менше, ніж в минулі роки. Причиною мабуть став карантин та запровадження електронної черги.
Розділ VІІІ. Діяльність адміністрації з питань управління
Директор ЗДО підпорядковується безпосередньо начальнику відділу освіти. У своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнями засновника, наказами відділу освіти, правилами і нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним Договором. Управлінські рішення та дії мої як керівника ЗДО були спрямовані на виконання таких завдань:
1. Організація діяльності колективу щодо надання освітніх послуг населенню відповідно до статуту дошкільного навчального закладу.
2. Комплектування груп на 1вересня дітьми та кадрами.
4. Забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.
5. Організація харчування дітей.
6.Вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.
7. Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників
8. Створення сприятливого емоційно – психологічного клімату у колективі ЗДО.
9. Організація різних форм співпраці з батьками. Колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу, цьому сприяє, сторінка у Вайбер.
Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, Дуже хочеться створити такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор закладу у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва.
Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей - шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом.
У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, звісно відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх колег.
Контроль є важливою функцією управління, який спрямований на інформування про стан об’єкта. Саме з цією метою діяльність адміністрації була злагодженою, систематичною, цілеспрямованою, що своєчасно давало можливість запобігати негативним результатам в роботі. Основною умовою організації контролю є його інтеграція та плановість. З цією метою члени адміністрації розробили щоденні оперативні плани роботи, картки контролю за навчально-виховним процесом, картки управлінських рішень та введений аналіз виконавської дисципліни педагогічних працівників, що суттєво покращило контроль усіх напрямків діяльності закладу та забезпечило своєчасну процедуру надання інформації про стан об’єкту.
Основним змістом контролю було відстеження роботи працівників в рівноважному стані. Відповідно до розроблених членами адміністрації циклограм, щоденно збиралася інформація про діяльність суб’єктів, відпрацьовувалися рекомендації щодо поліпшення якості робочих процесів. При цьому обов’язково враховувалися функціональні обов’язки працівників.
Директором та вихователем - методистом постійно контролювалася планування освітньої роботи, готовність педагогів до робочого дня, медико – педагогічний контроль за оздоровчою роботою в ЗДО, соціально – педагогічний патронат, стан проведення освітньо – виховної роботи, виконання заходів щодо зміцнення здоров’я дітей, формування культурно–гігієнічних навичок та самообслуговування, якість проведення свят, розваги, Днів здоров’я тощо.
Робота проводиться на високому та достатньому рівнях.
Старша сестра медична Ю.М.Зборовська щоденно контролювала санітарний стан в закладі, наявність у дітей довідок про стан здоров’я, своєчасне проходження медоглядів працівниками, дотримання режиму дня, чим забезпечувала якісне медичне обслуговування, забезпечувала повноцінний контроль за якістю організації харчування.
Результати контролю за навчально-виховним процесом систематично розглядалися на нарадах при директору, обґрунтовувалися в довідках, оцінювалися на педагогічних годинах.
Онлайн – спілкування, спілкування з допомогою вайбер, спілкування у групах під час карантинних обмежень.
Педагогічний колектив та батьки вихованців – це єдиний живий організм, об’єднаний спільною метою та високою відповідальністю. Батьки – це наша опора і підтримка: разом з дітьми вони на святах ( театральні костюми), участь у виставках(різні поробки), допомагали вихователям у створенні ігрових осередків, озелененні груп та клумб, упорядкуванню майданчиків. Хочу подякувати родинам наших дітей за допомогу в організації освітньо – виховного процесу , за створення затишку на території та у приміщенні ЗДО.
Проте поряд з позитивними здобутками, існує багато проблем. Війна, спричинена російською військовою агресією проти України враз розбила всі мирні плани, перекреслила безтурботне дитинство, зламала мільйонам щасливі долі… Довгих півроку наш заклад був на простої. Однак, з перших днів війни працівники закладу долучились до допомоги загонам територіальної оборони: плели маскувальні сітки, готували м'ясні консерви, приймали евакуйованих. Відповідно рішення виконавчого комітету Агрономічної сільської ради № 756 від 05.04.2022р. з метою забезпечення базових потреб та соціального захисту внутрішньо переміщених осіб, ЗДО « Сонечко» був затверджений до переліку закладів освіти громади , для тимчасового розміщення людей, що прибували з інших областей. Працівники прали білизну, готували їжу, ходили на нічні чергування.
Залишилися не виконаними плани на 2022р.
- продовження реконструкції недіючого з1996 р. корпусу закладу, проєкт відбудови якого було включено на 2022р.до бюджетної програми Державного фонду регіонального розвитку, що діє при Міністерстві розвитку громад та територій України.
- ремонт вхідного порогу з реконструкцією пандуса відповідно до вимог ДБ та проведення можливих робіт для безбар’єрності інклюзивних вихованців
- забезпечення виконання вимог НАССР
- ремонт туалетів в двох групах.
- покриття вхідних доріжок тротуарною плиткою;
- проведення робіт по реконструкції павільйонів та заміні пісочниць;
- поповнення методичного кабінету, ігрових та спортивних осередків
- сучасне облаштування території закладу
Станом на літонайважливішим завданнямбуло облаштування укриття. Ми дуже вдячні місцевому жителю Корнійчуку О.О. за надання в оренду підвального приміщення власного житлового будинку,всім батькам, які допомагали нам у проведенні підготовчих робіт, придбанні необхідного забезпечення. Ми вдячні за допомогу та підтримку голові сільської ради Сітарському Сергію Миколайовичу, начальнику відділу освіти Грустіліну Олександру Олеговичу, депутатському корпусу та виконавчому комітету за сприяння у вирішенні наших звернень. Хочу висловити подяку колективу ЗДО за сумлінну добросовісну працю, за підтримку та розуміння. Колектив працює і хоче працювати і надалі згідно свого кредо « Дитина – це сонечко, навколо якого повинні обертатись і програми і педагог» Миру нам усім ! і ПЕРЕМОГИ!
Дякую за увагу.